My Jewellery: Van online succes naar fysieke stores

My Jewellery: Van online succes naar fysieke stores

Het creëren van een ontmoetingsplek en een ruimte om My Jewellery optimaal over te brengen is sinds 2015 de missie van dit jonge label. My Jewellery opende in 2015 haar eerste boutique in thuisstad Den Bosch als fysiek verlengstuk van haar online omgeving en voor de complete My Jewellery experience.

My Jewellery is in vijf jaar uitgegroeid tot een volwaardig e-commerce bedrijf en groeit ieder jaar met 100%. Dagelijks inspireert My Jewellery honderdduizenden vrouwen via social media, de webshop, meer dan 400 partnerstores en via haar eigen boutiques. Haar naamsbekendheid heeft ze vooral te danken aan de enorme online community & dynamische webshop. De luxe merkbeleving, scherpe prijzen, snel wisselende collectie, uitgebreid assortiment en kwalitatief goede items zorgen voor een groeiende populariteit en trouwe fanbase.

Founder & Director Sharon Hilgers begon vijf jaar geleden vanuit Wijchen haar webshop als hobby naast haar baan als docente Frans. In 2015 opende My Jewellery haar eerste boutique in een van de gezelligste straten in het centrum van Den Bosch. ‘We opende de boutique eigenlijk als test, maar ook als een fysiek verlengstuk van de webshop. Naast de opmars van online bestellen, merkte ik dat klanten een steeds sterkere behoefte hebben aan een fysieke winkel en hier speelde ik gelijk op in! Om mijn groei online te realiseren heb ik zelf ook de inspiratie, feeling & beleving van een winkel nodig. Iedere keer zorgt een nieuwe boutique voor een positieve injectie in ons online platform en bedrijf. Het past in onze strategie om unieke ‘urban’ panden te betreden in de specifieke, luxere winkelstraat waar wij onze klanten de beste service & beleving kunnen bieden. De verkoop staat niet centraal; wij willen door middel van onze boutiques vooral werken aan een sterkere band met onze klanten. Ook proberen wij het online shoppen te faciliteren en als servicepunt te fungeren; zo kan er vanuit de boutique worden besteld zonder verzendkosten en kunnen online retourneren worden ingeleverd.

De opening van de eerste boutique in het centrum van Den Bosch was een groot succes! Fans kwamen vanuit het hele land – van Maastricht tot Alkmaar – een kijkje nemen in de kleine boutique. Deze populariteit heeft ervoor gezorgd dat My Jewellery in datzelfde jaar nog eens twee nieuwe boutiques opende in Utrecht & Breda. Ieder boutique is uniek en heeft haar eigen karakter. ‘Eind april hebben we zelfs onze vierde boutique: Maison My Jewellery geopend in Arnhem. Ik ben niet van plan om stil te zitten’, vertelt Sharon Hilgers.

‘Naast een eigen webshop, is het altijd al een droom van mij geweest om een My Jewellery boutique te openen, licht Sharon toe. ‘In een fysieke winkel komt het merk namelijk echt tot leven. Onze My Jewellery medewerkers staan altijd met enthousiasme klaar om klanten van top tot teen stylingadvies te geven onder genot van een drankje. Ik kom zelf ook regelmatig een kijkje nemen in mijn boutiques. Ik vind het namelijk erg leuk om in contact te komen met mijn klanten en om ze beter te leren kennen. Ik wil graag weten waar hun behoeftes liggen en wat ze eventueel nog missen in de collectie. Zo kan ik daarop inspelen wanneer we weer een nieuwe collectie uitbrengen. De boutiques zorgen naast de optimale beleving, voor de gehele My Jewellery experience!’



Related Articles

Deltakwartier Arnhem in trek bij rijke Turkse Arnhemmers

De Deltakwartier in Arnhem is in trek bij rijke Turkse Arnhemmers. (foto: DeltaKwartier.nl)

Welke straat rapper uit Arnhem is echt gruwelijk goed?

Nadat CityBarz langs is geweest in Rotterdam hebben ze veel positieve reacties ontvangen van volgers en zijn ze met CitybarZ

Eindelijk kunnen we met app betalen in parkeergarages

Sinds vorige week kun je in de Arnhemse parkeergarages ook betalen met parkeerapps zoals Park Mobile. Bij de drie gemeentelijke

Geverifieerd door MonsterInsights