ChristenUnie en VVD roepen op tot wapeninleveractie in Arnhem
Raadslid Nathalie Nede van de ChristenUnie dient samen met de VVD
een motie in die het college oproept tot het organiseren van een
wapeninleveractie.
De ChristenUnie wil mensen graag mensen de kans geven om straffeloos van
hun wapen af te komen. Raadslid Nathalie Nede: “het is goed als mensen tot
inkeer komen en beseffen dat zij geen wapens nodig hebben, dat moeten we
faciliteren!”
De wapens zullen echter niet zomaar van zwaard tot ploegschaar
gesmeed worden. Eerst moet onderzocht worden of deze wapens niet bij een
geweldsdelict betrokken zijn geweest.
Enkele maanden geleden werd in Rotterdam een burgerinitiatief gestart onder
de slogan: “wapens de wijk uit!” De succesvolle wapeninleveractie in
Rotterdam was het resultaat van deze actie. De ChristenUnie en VVD menen
dat deze actie navolging verdient in Arnhem.
Related Articles
Theo Janssen meteen al kampioen met Vitesse O16
Theo Janssen doet het ook goed als jeugdtrainer bij Vitesse. De beste voetballer aller tijden van Vitesse is afgelopen weekend
DENK en Arnhem Centraal wil meer grip op klimaatfonds
DENK Verenigd Arnhem en Arnhem Centraal wil dat de gemeente zorgvuldig omgaat met investeringen uit de klimaatfonds. Zo wil Arnhem
BEELDEN DENK maakt slinger Zutphen, Doesburg en Zevenaar en trekt massaal de aandacht
Veel bekende gezichten tijdens campagneslinger van bewegingdenk. Afgelopen zaterdag maakte de mensen van DENK een slinger door Zutphen, Doesburg en

